ARTE Y EDUCACIÓN


ESCOLA D'ARTS DEL PRAT | PROYECTOS Y ACTIVIDADES 

DIBUJITOS-DIBUJISMOS ? | 2018

Un proyecto del Espai d’Art Liliput que consiste en visitar los otros espacios de la Escola d’Arts, con la intención de hacer un retrato de una persona nueva en cada sesión. De esta manera, trabajamos el campo del dibujo en general y del retrato en concreto, a la vez que establecemos vínculos relacionales con los/as compañeros/as de la Escuela. Conocemos sus nombres, qué cosas les gustan, y nos fijamos muy bien en su anatomía para pararla a las dos dimensiones del papel.

::::::::

Un projecte de l'Espai d'Art Liliput que consisteix a visitar els altres espais de l'Escola d'Arts, amb la intenció de fer un retrat d'una persona nova en cada sessió. D'aquesta manera, treballem el camp del dibuix en general i del retrat en concret, a la vegada que establim vincles relacionals amb els/les companys/es d'Escola. Coneixem els seus noms, que coses els/les agraden, i ens fixem molt bé en la seva anatomia per passar-lo a les dues dimensions del paper.

+ INFO 


CHIQUIPARC | 2018


El proyecto del  Chiquiparc ha sido muy colectivo y entre otros aspectos se ha potenciado la organización, ideación, toma de decisiones, capacidad de construcción a gran escala, trabajo en equipo y la imaginación.

::::::::

El projecte del Chiquiparc ha sigut molt col·lectiu i entre altres aspectes s'ha potenciat l'organització, ideació, presa de decisions, capacitat de construcció a gran escala, treball en equip i la imaginació.


EL DIARIO SLON |2017

Proyecto del curso 16/17 del Espai d’Art Liliput en el que se ha querido trabajar la diversidad cultural. Aprovechando que algunas familias procedían de otro país (Bulgaria, China, India, Holanda y Rusia) hemos creado una serie de actividades que pretendían ayudarnos, aprender y enriquecernos, titulado “El Diario Slon”.

* Este proyecto se llama Diario Slon, porque es la primera palabra que tradujimos. Significa “elefante” en Bulgaro. Slon es la traducción de elefante en búlgaro fonéticamente.

::::::::

Projecte del curs 16/17 de l’Espai d’Art Liliput on s’ha volgut treballar la diversitat cultural. Aprofitant que algunes famílies procedien d’un altre país (Bulgària,Xina,Índia, Holanda i Rússia) hem creat una sèrie d’activitats que pretenien ajudar-nos aprendre i enriquir-nos, titulat “El Diari Slon”*

* Aquest projecte s’anomena Diari Slon, perquè és la primera paraula que vam traduir. Significa “elefant” amb Búlgar. Slon, és la traducció d’elefant en búlgar fonèticament.




ANEM D'ACAMPADA | 2016-17.

Proyecto del "Espai d'Art Liliput" (4 a 7 años). 

Este proyecto se basa en la recreación ficticia de una acampada en la Escola D’Arts del Prat. Para hacerlo, se convirtió el espacio de la Saleta en un bosque en el que poder acampar. Esta experiencia vivencial se fue complementando con diversas actividades individuales y colectivas que han resultado ser divertidas, mágicas y muy constructivas.

::::::::

Projecte de l’Espai d'Art Liliput (4 a 7 anys). 

Aquest projecte es basa en la recreació fictícia d’una acampada a l’Escola d’Arts del Prat. Per fer-ho, es va convertir l’espai de la Saleta en un bosc on poder acampar. Aquesta experiència vivencial es va anar complementant amb diverses activitats individuals i col·lectives que han resultat ser divertides, màgiques i molt constructives.



LA CASA IMAGINADA | 2014-15 

Proyecto del "Espai d'Art Liliput" (4 a 7 años).
Un proyecto que pretende construir un hábitat imaginario entre todos los niños y niñas del Espai d’Art Liliput.

::::::::

 Un projecte que pretèn construir un hàbitat imaginari entre tots els nens i nenes de l’Espai d’Art Liliput. 


+ INFO (concierto)


TEATRO DE TITELLES. COMPAÑÍA "LAS MOMITAS" | 2013-2014.

Proyecto realizado por “Espai Art infants” (7 a 12 años) y “Experimenta amb l’Art" (4 a 7 años).
Elaboración del teatro, su decoración, las titelles y las historias para la representación final.

::::::::

Projecte realitzat per Espai d’Art Infants" (7a 12 anys) i Experimenta amb l’Art" (4 a 7 anys). Elaboració d’un teatre, la seva decoració, les titelles I les històries per la representació final.



"EL MÓN SUBMARÍ DE LA TRIPULACIÓ ZISSOU"  | 2012-2013

Proyecto conjunto del "Espai Art Infants" y "Experimenta amb l' Art" en el que se construye un mundo submarino influenciado por la película “Life Aquatic” (Wes Anderson, 2004). Personajes marinos sumados a un gran submarino realizado colectivamente con influencias no sólo cinematográficas (Life Acuatic, Back to the future) sino también de pintores como Gustav Klimt.

::::::::

Projecte conjunt d'"Espai Art Infants” i “Experimenta amb l’Art” en el qual es construeix un món submarí influenciat per la pel·lícula “Life Aquatic” (Wes Anderson, 2004). Personatges marins sumats a un gran submarí realitzar col·lectivament amb influències no només cinematogràfiques (Life Aquatic, Back to the future), sinó també de pintors com Gustav Klimt.




FAMÍLIES CREATIVES |  2013-15
Actividades sinestésicas
El Espai Famílies creatives, suma la creatividad plástica con la música, con el fin de generar propuestas de experimentación con diversos materiales, fomentando, en la medida de lo posible, todos los sentidos.

::::::::

Activitats sinestèsiques   

L’ Espai  Famílies creatives suma la creativitat plàstica amb la música, a fi de generar propostes d’experimentació amb diversos materials, fomentant (en la mesura de lo possible) tots els sentits.

+ INFO



Diversos talleres
Encuadernación | Construcción de Juguetes | Construimos nuestro propio “ Potato”

::::::::

Diversos tallers
Enquadernació | Construcció de joguines | Construïm el nostre propi “Potato”






                 
   + INFO



ART EN FAMILIA | /UNZIP ARTS VISUALS AL PRAT | 2018

En este ciclo de actividades familiares, observaremos el mundo que nos rodea desde una óptica relacionada con las ciencias y la historia natural, convirtiéndonos en paleontólogos, arqueólogos, químicos, botánicos… Aprenderemos cómo está formado nuestro planeta, quién lo habita en esta época y en otras pasadas. Investigaremos el por qué de las cosas i analizaremos el funcionamiento del medio natural. Viajaremos en el tiempo hacia la era de los dinosaurios y nos haremos muchas preguntas relacionadas con los seres naturales que nos rodean en nuestro día a día, bajo una mirada que apuesta por construir procesos educativos y artísticos más allá de los roles convencionales y donde todos los agentes son tejedores de la experiencia. Este año, els artistas i educadores Inés Clapés y David Faure serán los conductores de esta investigación científico-artística.

::::::::

En aquest cicle d'activitats familiars, observarem el món que ens rodeja des d'una òptica creativa relacionada amb les ciències i la història natural, convertint-nos en paleontòlegs, arqueòlogues, químics, botàniques... Aprendrem com està format el nostre planeta, qui l'habita en aquesta època i en altres passades. Investigarem el per què de les coses i analitzarem el funcionament del medi natural. Viatjarem en el temps cap a l'era dels dinosaures i ens farem moltes preguntes relacionades amb els éssers naturals que ens envolten en el nostre dia a dia, sota una mirada que aposta per construir processos educatius i artístics més enllà dels rols convencionals i on tots els agents són teixidors de l’experiència. Enguany, els artistes i educadors Inés Clapés i David Faure seran els conductors d’aquesta investigació científico-artística.

Los Qüestionetis


VISITES DE ESCOLES | TORRE MUNTADAS | 2014-17

Para los grupos de hasta cuarto de primaria L'estranya història de la senyora Muntadas estimula a las niñas y niños a pensar en un posible centro de arte en el Prat, a partir de la ficción y el juego.

::::::::

Per als grups de fins a quart de primària L'estranya història de la senyora Muntadas estimula a les nenes i els nens a pensar en un possible centre d'art al Prat, a partir de la ficció i el joc. 


+ INFO





Para los grupos de quinto de primaria hasta bachillerato, la actividad ”Com [ad]mirar un Picasso amb els ulls tancats” plantea una experiencia lúdica y de extrañamiento de la mirada en la cual la participación es una simulación de un concurso de televisión acaba resultando en un espacio de descubrimiento y reflexión sobre el mundo del arte contemporáneo.

::::::::

Per als grups de cinquè de primària fins a batxillerat, l'activitat  Com [ad]mirar un Picasso amb els ulls tancats planteja una experiència lúdica i d'estranyament de la mirada en la qual la participació en una simulació d'un concurs de televisió esdevé un espai de descoberta i reflexió sobre el món de l’art contemporani.



UN CONCURS GENIAL. Visitas de escuelas a Torre Muntadas | 2017


Desde /UNZIP Arts Visuals al Prat proponemos un proyecto educativo destinado a grupos escolares de centros de primaria y de secundaria que tiene como finalidad ofrecer una experiencia de aprendizaje crítico complementaria a la labor educativa de estos centros.

::::::::

Des d’/UNZIP Arts Visuals al Prat proposem un projecte educatiu adreçat a grups escolars de centres de primària i de secundària que té com a finalitat oferir una experiència d'aprenentatge crític complementària a la tasca educativa d'aquests centres.

+ INFO



Estas actividades están enmarcada dentro de las acciones de mediación de /UNZIP que pretende poner en relación la práctica artística contemporánea con las diversas realidad sociales de la ciudad desde las perspectivas pedagógicas construccionistas.
No están pensadas para explicar la exposición de la Sala d'Art Josep Bages sino que plantean un espacio de descubrimiento, de crítica, de sospecha, de imaginación, de ironía y de producción de relatos múltiples que nos ayuden a (re)pensar el mundo que el que vivimos y a (re)construir la relación con el arte contemporáneo.


::::::::

Aquestes activitats estan emmarcades dins les accions de mediació d'/UNZIP que pretenen posar en relació la pràctica artística contemporània amb les diverses realitats socials de la ciutat des de perspectives pedagògiques construccionistes.
No estan pensades per explicar les exposicions de la Sala d'Art Josep Bages sinó que plantegen un espai de descoberta, de crítica, de sospita, d'imaginació, d'ironia i de producció de relats múltiples que ens ajudin a (re)pensar el món en què vivim i a (re)construir la relació amb l'art contemporani.




INTERSECCIONS | 2018- Actualidad


Proyecto de que une Educación, Cultura y Comunidad en el Prat de Llobregat.

En el curso 2017-18 formo parte desde la Escola d'Arts en este proyecto. Un proyecto en la escuela Jaume Balmes (con Joan Ivern) y un miniLab de Arte en la Escuela Can Rigol. 

Este curso 2018-19 estamos trabajando en un proyecto conjunto con la Escuela Can Rigol, Unzip Torre Muntadas y la Escola d'Arts del Prat.

::::::::

Projecte que uneix educació, cultura i Comunicat en el Prat de Llobregat.
En el curs 2017-18 formo part des de l’Escola d’Arts en aquest projecte. Un projecte en l'escola Jaume Balmes (amb Joan Ivern) i un miniLab d’Art en l’Escola Can Rigol.


Aquest curs 2018-19 estem treballant en un projecte conjunt amb l’Escola Can Rigol, Unzip Torre Muntadas i l’Escola d’Arts del Prat.

Proyecto con Can Rigol



Tambor colectivo construido para el proyecto con la Escuela Jaume Balmes

SETMANA DELS DRETS DE LA JUVENTUT | 2014


Proyecto realizado desde la Escola d'Arts del Prat con La Fundació Catalana de l'Esplai, jóvenes llegados de toda Europa y la educadora Núria Inés.

Este encuentro tuvo varias partes: 1. Taller de construcción de instrumentos de cartón (tambores de batucada), 2.  Taller de relato gráfico, 3. Batucada final ( con más de 200 jovenes) y  mapa colectivo gigante.

::::::::

Projecte realitzat des de l’Escola d’Arts del Prat amb la Fundació Catalana de l’Esplai, amb joves arribats de diversos països d’Europa i l’educadora Núria Inés.

Aquesta trobada va tenir diverses etapes: 1. Taller de construcció d’instruments de cartró (tambors de batucada), 2. Taller de relat gràfic, 3. Batucada final (amb més de 200 joves) i mapa col·lectiu gegant.

+ INFO

GALLUM GALLUM | 2010
Proyecto Gallum Gallum organizado por el Ayuntamiento del Prat de Llobregat
Gallum Gallum es un proyecto que pone en contacto la creación artística y elementos de identidad local mediante un conjunto de intervenciones en el espacio público que tienen en común el pollo pota blava. La propuesta ha reunido creadores y contenidos multidisciplinares, y también colectivos ciudadanos que han trabajado alrededor de este símbolo identitario común.

::::::::

Projecte Gallum Gallum, organitzat per l'Ajuntamente del Prat de Llobregat.
Gallum Gallum és un projecte que posa en contacte creació artística i elements d'identitat local mitjançant un conjunt d'intervencions en l'espai públic que tenen en comú el pollastre pota blava. La proposta ha reunit creadors i continguts multidisciplinaris, i també col·lectius ciutadans que han treballat entorn aquest símbol identitari comú.

+ INFO

Intervención: ADISPRAT i David Faure.